Рефле́ксія або рефлесі́я? Коли і в який спосіб?

 Автор: В.І. Садкіна.

Джерело інформації: «Маленькі секрети учительського успіху. НАВЧАЄМО З  РАДІСТЮ». Навчальне виданя. Харків. Видавнича група «Основа». – 2017. С. 52-64.

У посібнику зібрані унікальні педагогічні знахідки з особистого досвіду авторки та цікаві практичні поради щодо організації та проведення уроку, заняття. Розглядаються як традиційні шкільні ситуації, так і новітні освітні технології.

Словник іншомовних слів визначає рефлексію як роздум про свій внутрішній стан, самопізнання. Саме самоаналіз діяльності та її результатів – найбільш ціннісний момент у процесі навчання й виховання, оскільки свідчить про активну позицію учня. В цьому випадку школяр не просто здобуває знання, а бере їх сам усвідомлено. Учень, котрий аналізує свою роботу: мені цікаво (нецікаво); мені зрозуміло (незрозуміло); було складно (легко) і т. д. – почувається причетним до освіти.

Особливість рефлексії як структурної одиниці уроку, заняття, виховного заходу, полягає в тому, що її можуть здійснювати не тільки в кінці  заняття, як було прийнято вважати раніше, а й на будь-якому його етапі. І це залежить від того, про яку саме рефлексію йде мова. У статті розписана класифікація видів рефлексії та багато цікавих прийомів, вправ рефлексії та способи їх застосування.

 

 

Залишити відповідь