Є. Ю. Дробишева/ Задачі з історією. Журнал «Хімія» ВГ «Основа», №21-22. С. 28-34. 2016 р.

Журнал «Хімія» ВГ «Основа», №21-22. С. 28-34. 2016 р.

Стаття. Задачі з історією.

Є. Ю. Дробишева, вчитель хімії ЗОШ № 4 м. Макіївка, Донецька обл.

Одним з головних завдань під час вивчення шкільного курсу хімії є формування життєвої і соціальної компетентності учня, його екологічної культури, навичок безпечного поводження з речовинами в побуті й на виробництві.

Сучасні технології спрямовані на практичну спрямованість навчання, вміння застосовувати знання в реальних, повсякденних ситуаціях. Учні одержують знання, однак застосування цих знань для вирішення ситуацій і завдань, близьких до повсякденного життя, викликає труднощі.

«Задачі з історією» – це поєднання традиційних і ситуаційних задач. Перш за все, ситуаційна задача без алгебраїчних дій. При цьому треба надати розгорнуту відповідь. Часто для розв’язання такої задачі необхідні знання з декількох предметів, що мають спільні елементи до вивчення.

Ситуаційна задача обов’язково повинна містити лаконічну назву і проблемне питання. Складати її треба так, щоб учень мав інтерес до її розв’язання. Для цього треба пов’язувати науку з повсякденним життям і хімічними процесами, що оточують нас.

Деякі задачі цього типу можна використовувати безпосередньо на уроках і направляти учнів до правильної відповіді. Ті задачі, які потребують аналізу додаткової літератури або інших джерел інформації, задаються учням додому на самостійне опрацювання.

Задачі можна ускладнити й розрахунковою складовою. Такі завдання добре підійдуть як для звичайного уроку, так і для занять, мета яких – підготовка учнів до олімпіад. Саме на хімічних конкурсах можна часто побачити нестандартні завдання, у яких поєднуються теорія і практика.

«Задачі з історією» розв’язувати цікавіше ніж звичайну задачу. Учень дізнається якийсь новий факт, виконує необхідні розрахунки. Так, наприклад, щоб ситуаційна задача перетворилася на розрахункову, зашифровують речовину, про яку йдеться в розповіді. Щоб знайти відповіді на поставлені питання, учневі потрібно перш за все вивести формулу речовини. Можна обійтись і без шифрування, однак тоді варто запропонувати цікаві розрахунки, які б характеризували властивості речовини.

Автор запропонував різноманітні задачі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *