Опорні схеми для вивчення окремих тем у курсі «Україна і світове господарство. 9 клас

Автори: C. Г. Кобернік, завідувач кафедри теорії та методики навчання природничо-географічних дисциплін ННУ імені М.П. Драгоманова, доктор педагогічних наук, професор, заслужений вчитель України;

Р.Р. Коваленко, учитель географії спеціалізованої школи № 250 м. Києва та ліцею «Гранд», учитель вищої категорії, учитель-методист.

Назва: «Опорні схеми для вивчення окремих тем у курсі «Україна і світове господарство. 9 клас»

Джерело інформації: Географія та економіка в рідній школі. Науково-методичний журнал. – 2017. – № 10 – С. 2 – 19

У даній статті авторами розроблені методичні рекомендації щодо організації та проведення уроків географії у 9 класі з використанням опорних схем.

Пропонується на допомогу вчителям географії алгоритм роботи з опорними схемами у курсі «Україна і світове господарство».

Схематична наочність характеризується такими позитивними ознаками, як:

  • фіксація за допомогою умовних позначень і скорочень лише окремих провідних положень, які складають зміст основних понять для кращого розуміння географічних процесів і явищ;
  • узагальнення та систематизація змісту значної за обсягом частини текстового матеріалу (схеми допомагають абстрагуватись від несуттєвого і сконцентрувати увагу на головному);
  • розвиток теоретичного мислення, що потребує проведення спеціальних розумових операцій і дій (аналізу, синтезу, порівняння, класифікації, абстрагування тощо).

Розроблена авторська методика роботи з опорними схемами є важливим чинником формування професійної компетентності вчителя географії.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *